Van inzamelingsacties tot werkelijke acties - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Iris Luca Lisanne - WaarBenJij.nu Van inzamelingsacties tot werkelijke acties - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Iris Luca Lisanne - WaarBenJij.nu

Van inzamelingsacties tot werkelijke acties

Door: Luca, Iris, Sophie en Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Iris Luca

03 Februari 2013 | Nederland, Haarlem

ER IS AL 1100 EURO BINNEN !! Allemaal hartstikke bedankt voor de donaties, de tips en het vertrouwen!

A.s. vrijdag is de laatste taartenactie bij het toneelstuk van de twaalfde 'Ja zuster, Nee zuster'. Dus wilt u nog iets doneren? Of gewoon genieten van een leuke voorstelling? Kom dan allemaal naar deze voorstelling!

Maandag willen wij de eerste spullen gaan bestellen bij de groothandel. Het schooltje wil o.a. graag waterverf van Stockmar, dus dat gaan wij dan ook maar heel snel aanschaffen!

En.. over 2 weken is het zover, zondag 17 februari stappen wij om 12:00 uur in het vliegtuig naar Sarajevo! Hopelijk met het verf en nog veel meer materialen, de contactgegevens van het schooltje, alle paspoorten, de vliegtickets en een uitdraai van de boeking van het appartement. Maar dat komt zeker helemaal goed! We hebben er zin in !!

Groetjes,
Luca, Iris, Sophie en Lisanne

Iris Luca

Zoals u waarschijnlijk al weet is er in Sarajevo veel oorlog geweest, wat armoede met zich meebrengt. De inwoners zijn nu aan het opbouwen. Tijdens deze opbouwperiode is er een vrijeschooltje gesticht, wat wij als vrijeschool (Rudolf Steiner College, Vrijeschool Haarlem) natuurlijk een goed intiatief vinden! Daarom willen wij dit schooltje graag steunen, zodat zij ondanks de armoede kunnen blijven bestaan en zich verder kunnen ontwikkelen. Twee jaar geleden hebben wij met de hele school geld opgehaald (1500 euro!), waar het schooltje stoeltjes en tafels van hebben kunnen kopen. Dit jaar willen Iris Nijs, Luca van Houwelingen en ik de school stimuleren door typisch vrijeschoolse materialen te geven. Denk hierbij aan krijtjes, verf etc. Zijzelf hebben geen geld voor de aanschaf van genoeg materialen. Deze spullen willen wij in de aanstaande voorjaarsvakantie persoonlijk gaan brengen. Meer informatie over het schooltje vind u via deze link: http://www.internationaalhulpfonds.nl/index.php?m=m34&p=6&SID=6b0ff02fcf9ab33c977256f757eb78d2 Vriendelijke groetjes, Iris Nijs Luca van Houwelingen Lisanne van den Elst Hanneke van der Steen (docent) & alle vrijeschoolse kindertjes uit Sarajevo

Actief sinds 03 Feb. 2013