De heenreis - Reisverslag uit Sarajevo, Bosnië en Herzegovina van Iris Luca Lisanne - WaarBenJij.nu De heenreis - Reisverslag uit Sarajevo, Bosnië en Herzegovina van Iris Luca Lisanne - WaarBenJij.nu

De heenreis

Blijf op de hoogte en volg Iris Luca

18 Februari 2013 | Bosnië en Herzegovina, Sarajevo

Goeiemorgen iedereen,

We zijn gister veilig aangekomen in Sarajevo. We hebben de eerste dag al veel meegemaakt. Toen we aankwamen in Belgrado besloten we toch maar het centrum in te gaan. We hebben veel mooie dingen gezien en veel gelopen. We zijn over een hele lange brug gelopen waardoor we Belgrado heel mooi konden zien liggen. Daar zagen we lagen huizen die tegen een berg op waren gebouwd. Toen we na het lange wandelen honger kregen zijn we naar de Mac Donalds geweest en toen we daar weer uitkwamen zagen we ineens een auto in de fik vliegen. Dit was heel raar om te zien. Er was natuurlijk veel politie bij en de brandweer.
Daarna hebben we de eerste taxi die we zagen tegen gehouden en die heeft ons terug gebracht naar het vliegveld. Daar hebben we in het kleine gevreeste propellor vliegtuigje onze reis voortgezet naar Sarajevo.
Dit ging allemaal wel goed en was helemaal niet zo eng als we hadden gedacht.Toen we geland waren en bij de band stonden om onze koffers op te halen, bleek Iris koffer er niet tussen te zitten. Een vrouw zei dat we naar ''Lost and found'' moesten gaan. Toen we daar stonden kwam die mevrouw met de boodschap dat Iris haar koffer nog in Amsterdam stond. Ondertussen kwam de man van pick-up service naar binnen om ons te halen. We hebben nu het advies gekregen dat we om 15:00 moeten bellen naar het vliegveld om te vragen of de koffer van Iris met de volgende vlucht is meegekomen naar Sarajevo. Hierdoor hebben we de reis naar het schooltje uitgesteld en moet Iris onze spullen voorlopig even lenen en bij kopen.
Het appartement ziet er super mooi en modern uit en we zijn super blij met het appartement. We zitten maar 15 minuten van het oude centrum af en daar gaan we dan vandaag ook even naartoe. We hopen morgen naar het schooltje te gaan. Maar dan lezen jullie morgen allemaal wel wat we hebben meegemaakt (:

Liefs,

Sophie, Lisanne, Luca en Iris

• 18 Februari 2013 - 19:23

Anna Miedema:

Wauw, meiden, dat klinkt allemaal behoorlijk avontuurlijk, gelukkig dat jullie van die coole meiden zijn haha!
    Hopelijk is vandaag Iris dr koffer aangekomen...jaja, avontuurlijke meiden maken wat mee zo...

Iris Luca

Zoals u waarschijnlijk al weet is er in Sarajevo veel oorlog geweest, wat armoede met zich meebrengt. De inwoners zijn nu aan het opbouwen. Tijdens deze opbouwperiode is er een vrijeschooltje gesticht, wat wij als vrijeschool (Rudolf Steiner College, Vrijeschool Haarlem) natuurlijk een goed intiatief vinden! Daarom willen wij dit schooltje graag steunen, zodat zij ondanks de armoede kunnen blijven bestaan en zich verder kunnen ontwikkelen. Twee jaar geleden hebben wij met de hele school geld opgehaald (1500 euro!), waar het schooltje stoeltjes en tafels van hebben kunnen kopen. Dit jaar willen Iris Nijs, Luca van Houwelingen en ik de school stimuleren door typisch vrijeschoolse materialen te geven. Denk hierbij aan krijtjes, verf etc. Zijzelf hebben geen geld voor de aanschaf van genoeg materialen. Deze spullen willen wij in de aanstaande voorjaarsvakantie persoonlijk gaan brengen. Meer informatie over het schooltje vind u via deze link: http://www.internationaalhulpfonds.nl/index.php?m=m34&p=6&SID=6b0ff02fcf9ab33c977256f757eb78d2 Vriendelijke groetjes, Iris Nijs Luca van Houwelingen Lisanne van den Elst Hanneke van der Steen (docent) & alle vrijeschoolse kindertjes uit Sarajevo

Actief sinds 03 Feb. 2013